Književna večer u 1.c razredu
Cilj projekta je razvijati potrebu za
čitanjem književnih tekstova i pozitivan stav prema čitanju iz potrebe i užitka,
poticati na literarno i estetsko čitanje književnih tekstova da bi se razvili u
cjeloživotne čitatelje i ljubitelje umjetnosti riječi jer čitanje otvara nove
perspektive, potiče razvoj literarnoga ukusa i mašte. Naravno, u prvom razredu
najvažnije je motivirati učenike na razvijanje vještine čitanja i samostalno
čitanje.
Projekt je zamišljen u dva dijela: najprije će
na jednoj Književnoj večeri roditelji čitati priče učenicima, a krajem školske
godine, kad nauče čitati, učenici će na drugoj Književnoj večeri čitati svojim
roditeljima. Projekt je predstavljen roditeljima na roditeljskom sastanku,
jednoglasno je prihvaćen te su se roditelji dobrovoljno javili za čitanje.
U razredu smo se pripremali dva tjedna.
Učiteljica i knjižničarka su odabrale dvadesetak slikovnica i nekoliko zbirki
priča primjerenih prvašićima, a koje nisu na popisu obaveznih književnih djela
za cjelovito čitanje, popularno zvane lektire. Učenici su zatim uvidom samo u
naslovnice i ilustracije izabrali koje bi oni priče željeli slušati. Pripremili
smo i pozivnice za roditelje. Kao
iznenađenje pripremili smo tri pjesme i plesa koje smo naučili na satovima
Glazbene kulture. Taj dio je morala ostati naša mala tajna.
U večernjim satima u učionici su
se okupili učenici 1.c razreda i njihovi roditelji. Za okrijepu su donijeli
grickalice i sokove koje su vrijedne ručice odmah uredno rasporedile po
stolovima. Točno u šest sati počeli smo s iznenađenjem, Mravljam koračnicom,
pjesmom i plesom Hoki-poki i plesom Meksički šešir. Roditelji su zadivljeno
odmah izvadili mobitele i snimali. Iznenađenje je uspjelo!
Prvu priču, Pogodi koliko te
volim, pročitala je učiteljica i potaknula djecu da prije roditeljskog čitanja
još jednom zagrle mame kako bi trema uoči čitanja nestala. Majke su pročitale 7
priča, djeca su ležeći na tepihu ili u krilu roditelja, pažljivo slušala,
sudjelovala, smijala se i prokomentirala
svaku priču. Nakon jednog sata slušanja priča, grickalice, keksi i sokovi su
nestali u minuti.
Cilj je ispunjen, djeca su
slušala priče, bili ponosni na svoje roditelje, pokazali svoje glazbeno i
plesno umijeće, likovne uratke, ugodno se družili uz knjigu i ugodno se družili
u školi koja za njih sigurno nije izvor stresa i nelagode. Veselimo se drugom
dijelu projekta u lipnju, a dotle nas čekaju novi projekti. Već sljedeći tjedan
je Glazbeni dan!
Učiteljica
Sunčica Meštrović